Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.03.2012 19:44 - Продажба на счетоводни документи
Автор: lvm Категория: Бизнес   
Прочетен: 1081 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 23.03.2012 18:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Тази идея вече отдавна ми мина през ума и беше навеяна от разказ на мой познат, собственик на салон по тонирани на автомобили, който веднъж ми разказа, че плаща данъци 25 лв на месец. Просто той се е регистрирал в провинцията и получил свидетелство за частен предприемач (ЧП) и оформил единен данък за условен доход. 

В същото време аз плащах по схемата доход минус разход, същността на който се свежда към принципа: колкото повече разходи има, толкова по-малко данъци, а съответно, повече доходи. 

Може, разбира се, да не регистрирате/давате чековете/фактури/касови бележки, но често хващат. Може да минавате с фалшиви документи, но такива деяния попадат под статията "Мошеничество" и рано или късно завършват с големи неприятности. 

Има много и сравнително законни способи за отклоняване от данъци. Аз предлагам да разгледаме един от тях. Същността му: ако моят познат ми дава чек/фактура за 500 лв, той не плаща нито стотинка. Ако този чек минава през счетоводството, аз намалявам данъчната база за данък доходи за физически лица за 500 лв и спестявам 13 % от тази сума. В качеството на компенсация за услугата давам на познатия, да речем 2 % от 500 лв. Всички са доволни, особено аз. 

 Итака, идеята
 1. Получаваме свидетелство за ЧП, оформяме ЗДДФЛ. Вид на дейността "Консултационни услуги" - 500 лв. 
 2. Взимаме под наем помещение (желателно по-далеч от данъчните) - 100 лв
3. Купуваме касов апарат (става и Миника) - 200 лв
4. Рекламна акция: "Всестранна поддръжка при подаване на данъчни декларации. Суперпредложение" (предпочително във вестник, на стълбове, листовки) - 100 лв
 
Ще се занимаваме с попълване на данъчни декларации, предлагайки между другото горепосочената услуга т.е. вие ми плащате 200 лв, а аз ви давам фактура за 500 лв. Размяната действа (според мен), ако сумата на годишния оборот не превишава 500 лв 

Смятаме за година:  
Разходи: 
Първоначални разходи - 350 лв
Наем на помещение - 1200 лв
ЗДДФЛ - 300 лв
Други данъци - 350 лв
Други разходи - 500 лв
________________________________________
 ОБЩО за година: 2700 лв

Приходи:
2% от 500 000 лв - 10 000 лв
 От запълване на декларации - 2500 лв

________________________________________
 ИТОГО на год: 12 500 лв

 Печалба: 9800 лв

В зависимост от търсенето и клиента процента може да варира. Ако съберете повече от 500 000 лв, привличаме приятел или член от семейството. 
 
Услугата ще е основно търсена от предприемачи, заети в сферата на дребните услуги с годишен оборот до 25000 лв, които плащат данъци по схемата приход минус разход. 
 
Изисквания към организатора
 1. Знания по ключовия въпрос (данъчно облагане).
 2. Умение да общува с хората.
3. Развитие на взаимоотношенията с юридически кантори (може по принципа "ти на мен - аз на теб"). 
 
В случай на непредвидени обстоятелства:
1. Сдружете се с данъчните.
2. Намерете си адвокат. 

В заключение искам да отбележа: 

Положителните страни на идеята
1. Бизнес с минимални вложения. Много привлекателен по показателя разходи-доходи. Може да се вдигнеш от нулата. 
2. Възможност да се реализира умен, но беден човек :)
3. Възможност да придобиеш стартов капитал и връзки в града.
 
Отрицателни страни на идеята
  1. Възможност за проблеми със закона
2. Счетоводни нюански. Например: може при включването на разходите за консултации в данъчната база има някакъв лимит. Обаче вида на дейността може да си избира всеки. По този въпрос аз искам да чуя мнение на професионален счетоводител. 
 3. Недълговечност.

Сега за критиците.  Моля да се изказват по същество - повече от всичко ценя фактите, а не празните приказки. Допускам, даже съм сигурен в това, че не всичко съм отчел, и ако вие ми обясните в какво не съм прав, ще съм много признателен. 

 Целта на идеята ми е - не да излъжа държавата (тя ще получи полагожените от мен и от клиентите ми данъци). Целта е да помогна на хора, които въпреки трудностите на този живот се опитват да пробият (за разлика от тези, които стоят със скръстени ръце). Да помогна не да откраднат, а да съхранят пари, които получават чрез упорит труд, използвайки за това напълно законни методи, и, разбира се, да спечелят от това. А излишните пари - това не са пари, които нормалните хора могат да вложат в своя бизнес или просто да ги похарчат за добър подарък за любимата за Нова Година. 

 image



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lvm
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 946438
Постинги: 976
Коментари: 85
Гласове: 1963