Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.03.2012 23:13 - "Хоум мейд" дрехи
Автор: lvm Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2339 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 23.03.2012 18:35


 Ще започна с това, с какво се занимавам, е достатъчно обикновено занимание за жена, седяща вкъщи. Така стана, че за мен идеята ми стана просто претворение в живота на професионалните навици - висше образование със специалност "Мениджмънт", съвместно с домашно обучение. Баба ми беше професионална шивачка и още в детството се научих да шия прекрасно. 

В какво се състои моето занимание. Когато напуснах работа (напуснах сама, понеже ми омръзна да се подчинявам на идиотските разпоредби на малограмотното ръководство), дълго мислех, с какво да се заема в този живот, къде да приложа ръцете и знанията си. Опитвах се да си намеря работа, но малко какво ме устройваше. Парите, за да отворя свой бизнес, не стигаха, и за да не седя със скръстени ръце, започнах да приемам поръчки за шиене на дрехи за познатии. Оценях услугите си не прекалено скъпо (около 30-40% по-евтино от цените в ателие),  за това познатите разказваха за мен на познати и много скоро клиентите ми се увеличиха до толкова, че ми се наложи да повикам на помощ майка си, която също превъзходно шие, но до тогава шиела също вкъщи самостоятелно (ние с нея отдавна живеем отделно). По този начин, двата ни потока клиенти се обединиха в един. 

Най-главният коз, който имахме в работата си - качество и внимание към всеки клиент. Какво да кажа, работата не бе лесна. Който умее да шие, знае, колко тежък е този труд. 

След известно време увеличих стойността на заплащането за нашите услуги, те станаха като цените в ателие и в някои нюански даже по-високи, но клиентите от това не станаха по-малко. Градът ни не е малък, но добрите ателиета може да се смятат на пръсти, а да е стилно и модерно облечен искат много. 

Ние предлагаме достатъчно голям спектър услуги: шиене на дамско леко и връхно облекло, всякакви детски дрехи, частично мъжки (мъжете рядко шият нещо, за тях е по-лесно да се купи готова). 

За всеки клиент се прави специална папка с размери, лекали и други необходими забележки, добавят се снимки на готови изделия, ошити именно за този клиент.  За всеки се прави индивидуална кройка предвид всички особености на фигурата, за сметка на това всяка дреха добре седи още при първото пробване. Разбира се, има и такива, при които не е така, но подобни случаи са рядкост. Основно, всички са доволни и се връщат още не веднъж.  

 Имаме две помощници, които правят основната подготвителна работа и шият прости изделия (поли, блузи, панталони). Майка ми взе върху себе си задълженията по кройка и моделиране. Аз правя рекламата. Сега имаме възможност да увеличим количеството клиенти, за това аз изготвям обяви за лепене, пускам обяви в безплатните СМИ и реклама в платните издания, по телевизията. 
 
За сега ще изложа своите примерни разчети на бизнеса.
Като начало стойността на услугите: 
Шиене на памучна рокля - от 12.50 лв, надценките идват от размера (по-голям от 50ти), фасона, материала, назначението на роклята (абитуриентска, сватбена, вечерна и т.н).
Трикотажна рокля - от 17,50 лв
Пола - от 5 лв
Блуза - от 6,50 лв
Панталон - от 6,50 лв
Костюм - от 35 лв (костюми се стараем да шием по-малко, тъй като хората искат невъзможни неща, при това за малки пари, а и при желание можеш да купиш добър костюм в  добър магазин. Аз смятам, че от това не трябва да се пести). 
Това са основните разценки за най-поръчваните неща. 

Най-важното в работата, както се убедих на собствен опит, - е да убедиш хората в това, че Вашата работа струва заплатените пари, че след като го ошиете, дрехата ще седи на човека идеално и няма да се наложи да търси друг шивач, за да прешие ошитата от вас вещ. Още един нюанс. Ако виждате, че човек идва с фасон, който изобщо няма да му отива, постарайте се да го убедите да поръча нещо, което ще му седи наистина превъзходно. Повярвайте, после човекът ще ви е благодарен. 

За месец при желание един човек може да ушие: 2 костюма (за 1 костюм - 4-5 дена), 5 рокли (2 дена за едната), 10 поли (по половин ден за едната), 10 панталона (по половин ден за един), 3-4 блузки (по 1 ден за блуза). Може би, някой ще се учуди, че това е много, но за човек, който постоянно шие - това не е предел и качеството при това няма да пострада.  

При разчета аз взимам минимални цени, като за най-обикновени дрехи: 
 2 костюма - 70 лв
 5 рокли - 63лв
 10 юбок - 75 лв
 10 брюк - 75 лв
 3 блузки - 23 лв
 Общая сумма - 306 лв.

Тази сума множе да спечели един човек за месец. Имайки предвид, че средната заплата в нашия град е 400-500 лв, то тази сума не е толкова лоша. 

Основните разходи на месец са не повече от 50 лв за помощни материали. Списания си купувам не всеки месец тъй като имам колекция от такива повече от 10 години, а в новите списания, сега прекалено ултрамодерни изделия, малко подходящи за всекидневно носене. 

След половин година работа, можах да си купя нова шивашка машина "Зингер", след още половин - нов вносен оверлок. 

Сумата на сегашните доходи няма да назова, но ще кажа, че напълно стига, за да съществуват нормално две семейства, всяко от които от три човека. Още ще добавя, че майка ми е инвалид 3та група, живее сама, възпитава брат ми и сестрами (брат ми току що завърши училище, сестра ми учи в университет), аз живея в отделно семейство (мъж и малко дете).  Мъжът ми работи самостоятелно не получава много (около 600 лв) и много се гордее със съпругата си. Гледайки на работата ми, той самият започна да мърда. 

Надявам се да разширя бизнеса си, искаше ми се да отворя свое ателие, да има от къде да взимам материал за работа, и на хората тогава шиенето ще им излиза много по-евтино. 
Още искам да отворя отдел за ръкоделие (прежда, спици, списания и др дреболии), защото такива стоки в нашия град практически няма. 

Съставих си бизнес план за този проект,но за съжаление не мога да намеря пари за осъществяването му. Възможно е някой от читателите да ме посъветва нещо в този план. 
 
Като допълнение искам да добавя, че може да печелиш в живота не само от шиене, но и от плетене по поръчка, така прави приятелката ми, която много бързо и хубаво плете. 

 Това не е лика работа, но като допълнителен доход може да се използва. За месец тя плете по 3-4 неща, стойността на една жилетка е от 20 лв.  Средно тя изкарва 80 лв на месец. Качеството на дрехите е високо. Въпреки че самата аз мога да плета (за съжаление го правя не толкова бързо, колкото ми се иска), често си поръчвам при нея нещо ново, а тя при мен (такъв съвременен бартер).  

 


image
 
 



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lvm
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 946214
Постинги: 976
Коментари: 85
Гласове: 1963