Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.12.2019 06:00 - Как да се харесаме на всякакви хора
Автор: lvm Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 325 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 15.12.2019 10:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Направете грешка

Когато Джек Шафер започва да води курс лекции на нов поток, той сякаш случайно прави грешка в произношението на някаква дума и позволява на студентите да го поправят. "Аз се правя на смутен, благодаря им, че са внимателни и поправям грешката", - каза Джек.

Този метод той използва за да постигне три цели. Първо, когато студентите поправят грешката на преподавателя, това им позволява да се чувстват по-уверено. Второ, те започват по-свободно да общуват с наставника. Трето, те си позволяват да сгрешат.

 Този медод може да се използва за да предразположите към себе и всеки човек.Грешете, показвайте своята неидеалност, позволявайте на хората да ви поправят. И те ще бъдат предразположени към вас.

Направете комплимент от трето лице

Понякога преките комплименти звучат прекалено  ангажиращо. Много хора не са готови да ги приемат или изпитват дискомфорт. В такива случаи е по-добре да използвате комплимент от трето лице. Например, искате да помолите нещо счетоводителката и за това отивате при нея със следната фраза: "Госпожо Стефанова,  преди малко разговарях с началника на отделението и той каза, че според него сте най-добрият работник в компанията ни!"

Не е задължително, разбира се, да хвалите някакви професионални качества, може и лични. Например, така: "Госпожо Стефанова, началникът на отдела каза, че миналия 8 март вие изпекохте такъв сладкиш! Той и до сега си спомня, колко беше вкусен".

Не забравяйте да съчувствате

Разбира се, хората по-силно ги интересува собствената им особа, отколкото всякаква друга. И това е напълно нормално.

Ще си намерите повече приятели за два месеца, ако проявявате искрен интерес към хората, отколкото за две години опити да привлечете интереса им към себе си.

Дейл Карнеги

Също така хората обичат съчувствени изказвания. Какво се има предвид под "съчувствени"? На всеки му е приятно да знае, че внимателно го слушат и споделят с него емоции. Разбира се, ако човек започва да разказва за това, че е имал тежък ден, не си струва да се казва: "Какъв ужас, ах, горкият,миличкият ти!" Особено ако това е вашият началник.

Напълно ще стигне обикновено изказване от рода "Днес имахте труден ден. На всеки се случва". Или, например, може да резюмирате така: "Искате да кажете, че днес сте абсолютно доволен как върви работата. Това е прекрасно".

Ние трябва да убедим събеседника, че споделяме чувствата му и го разбираме. При това, ако се опитвате да подкрепите човек, не трябва точно да възпроизвеждате думите му. Мозъкът на събеседника може да възприеме повторението като аномалия.

Осигурете самопохвала

Както вече казах, между обикновеният комплимент и подмазването има много тънка граница, за това е по-добре да се направи така, че събеседника сам да се похвали. Например, някой ви разказва следната история: "За да завърша този проект аз работих по 60 часа седмично". За това може да кажете: "Да, вероятно  имате желязна воля и отговорност, за да работите по 60 часа на седмица". Почти гарантирано събеседникът ще отговори нещо като "Да, наложи ми се да се постарая, за да предам този проект на време. Аз, разбира се, отлично се постарах. Не мога да отрека".

Умението да направите така, че човек сам да се похвали, - е висш пилотаж. Практикувайте, карайте хората да се чувстват приятно. И задължително ще им се харесате. 

Молете за услуги

Известните думи на Бенджамин Франклин: "Този, който веднъж ви е направил добро, по-охотно ще ви помогне отново, отколкото този, на който сте помогнали вие". Този феномен е известен като ефектът на Бенджамин Франклин. Човек, който оказва услуга на друг човек, пораства в собствените си очи. То ест, ако вие искате да се харесате на някой, то най-добре е да не му правите услуга, а да го помолите да ви направи такава. Разбира се, не си струва да злоупотребявате с молбите за помощ.

Както правилно забележи горепосоченият Франклин: "Гостите са като риби, започват лошо да миришат на третия ден". Същото касае хората, които прекалено често молят за услуга!

Всичко това, безусловно, не са съвет за лицемерие. Аз само искам да помогна на едни хора да правят приятно на други хора. Понякога за свои цели :)

 

По материали на книгата "Включваме обаянието си  по метода на спецслужбите"




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lvm
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 946181
Постинги: 976
Коментари: 85
Гласове: 1963