Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.10.2019 11:53 - Как да развием креативно мислене
Автор: lvm Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 272 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 13.10.2019 18:14


 

 

Какво е креативно мислене и как да го развием. Как да се научим да мислим креативно и да вземаме нестандартни и ефективни решения. Опитайте се да разширите границите на стереотипното мислене. Погледнете себе си и делото си отстрани, представете си, че вече сте постигнали невероятен резултат, мислете по-смело! Очаквайте това, което не очаква никой и правете това, което не се очаква от вас!

Да започнем от това, какво е креативно мислене. Да мислиш креативно означава да мислиш нестандартно. При разрешаването на някаква задача се опитайте да мислите не като всички и да правите това, което другите не правят. Има няколко основни принципа за създаване на нещо ново и необикновено:

 

1) Съединявайте нещата, които никой преди вас не е съединявал Сложно е да измислиш нещо кардинално ново, а да съединиш два известни на всички ингредиента и да получиш нов продукт е един от начините за получаване на свежи идеи. Пример: преди няколко години на един ученик му дойде идеята да обедини уеб камера (вещ, която има практически всеки) със случайното търсене на събеседник. В резултат се появи сайта  chatroulette.com. Няколко дни след пускането, в сайта влизали по 500 човека на ден, след няколко месеца потребителите станали 50 000. След публикация за сайта в  The New York Times и други американски списания, общото количество потребители стигнало до 1,5 милиона човека. Ето така, съединяването на прости неща, които никой не се е досетил да съедини, донесло сериозен успех. Мисля че могат да се намерят още много примери за успешни проекти, които били основани върху същия принцип.

 

2) Съставете списък от асоциации. Обединявайте асоциациите.  Преди да разрешите някаква задача (например творческа или бизнес задача) - запишете всички асоциации, които възникват във връзка с продукта или услугата. Не изхвърляйте на пръв поглед неуспешни идеи, те могат в крайна сметка да излязат най-добрите. 

Пример. В една от големите компании, която произвежда паста за зъби, възникна въпроса за увеличаване на доходите. Пастата и така вече се продаваше много добре, да получи още по-голяма част от пазара бе практически невъзможно. Компанията обяви конкурс сред сътрудниците си за най-добрата идея. Победи сътрудник, който измисли, изглежда проста, и за много от тях, на пръв поглед глупава идея - да направят отвора в тубата с по-голям размер. Технологията въпреки това била внедрена и пастата по-бързо свършвала, постоянните клиенти започнали по-често да купуват продукта и продажбите се увеличили с 30%, а това е огромен показател в големия бизнес. За да измисли нещо подобно сътрудникът трябваше просто да запише всички асоциации, които предизвиква пастата за зъби (зъби, четка, свежест, туба и т.н) и да "поработи" с тях.

 

3) Правете това, което не е правил никой преди вас. Един от любимите ми примери за креативен подход към решаването на задачи: рекламна кампания на голям магазин в Америка през 30те години на миналия век (за съжаление не помня името на магазина). За реклама бе отделен грамаден за онези времена бюджет - 1 милион долара. За тези пари трябваше да се купят колонки във всички големи списания и вестници. Но специалистите по реклама измислили много по-ефективен начин да изхарчат отделения бюджет. Те решили да изстрелят от специална пушка милион долара в малки банкноти. Обявата за необикновената рекламна акция се появила във вестниците и вече на следващия ден за магазина разбрали не само в Америка, но и в целия свят. В деня на откриването се събрала огромна тълпа и събитието осветили много световни медии. Проработил вирусният ефект, никаква реклама вече не бе нужна, хората сами разказвали един на друг за изстрелването на милион долара. По този начин магазинът направи това, което никой преди това не бе правил и това увеличи рекламния ефект с няколко пъти. 

 

image

 

Добър пример за подхода "Прави това, което никой преди теб не е правил" е също Ричард Бренсън, британски милиардер, основател на компанията  Virgin. Предприемачът често измислял необикновени рекламни акции за проектите си, които имали огромен успех сред публиката и също получили вирусно разпространение. 

Когато Бренсън пуснал Virgin Cola, той минал през Ню Йорк на танк и няколко пъти изстрелял с пушка по рекламата на главния конкурент Кока Кола. Журналистите питали Ричард защо трябваше да организира такава акция и той отговорил, че рекламата в ТВ и списанията, а също и външната реклама струват прекомерно много. "А така просто минах по улиците на танк, и всички първи страници на вестниците са вече мои" - хвалил се предприемачът.

Освен това Брендсън се преобличал като пират, стюардеса, клоун, отивал на прием при кралицата в кразлични обувки, скачал от огромна височина, карал ски в Швейцария абсолютно гол, участвал в кози надпреварвания, танцувал стриптийз на масата по дамско бельо, полял принцеса Даяна с шампанско. А на рождения ден на авиокомпанията си Virgin той уговорил Памела Андерсон да покаже на сътрудниците си известните си гърди. 

Всички тези "бели" правили на Бренсън и бизнесите му безплатна реклама и сега той е един от най-известните предприемачи в света. Един от скорошните необикновени постъпки на Бренсън станала фотосесията със абсолютно голата моделка Деник Паркинсън за списанието Vanity Fair, която Ричал организирал  на собствения си остров в Карибско море. 

 

 

 

image 

 

  4) Постарайте се да развиете свеж поглед на обичайните за всички неща.  В живота ни обикалят голямо количество неща и идеи, концепции, с които толкова сме свикнали, че ги възприемаме цялостно и "неизменно", без да пробваме да ексериментираме и да ги погледнем с нов поглед. 

Тук възрастните могат да научат много от децата. Обикновената книга за детето може да стане  и къща и мост или гараж за коли по време на игра. Децата виждат много възможности в използването на всеки предмет, те не ограничават фантазията си и са готови да повярват в чудо. 

Пробвайте да погледнете със свеж поглед на нещата, които ви заобикалят вкъщи или на работа. Възможно, това ще ви даде нови идеи, които ще донесат желания резултат. Преди много години, когато все още нямаше супермаркети, продавач на неголям магазин на име Франк Вулворт много се притесняваше даразговаря с клиентите. В онези времена все още нямаше ценници и продавачът на око определяше платежоспособността на купувача и казваше цена. Франк бил срамежлив младеж, заеквал и се притеснявал да общува с клиентите. Собственика на магазина искал да го уволни, но тогава на Франк му дошла на ум свежата идея, че могат да се напишат цените на хартийки за всяка стока. Идеята имала успех и след няколко години срамежливият младеж със свеж поглед върху обичайните неща стана мултимилионер и собственик на мрежа от супермаркети. А изобретението му до сега се използва във всички магазини по света. 

 

В живота и работата не могат да се избегнат минусите. Всички имаме слаби и силни страни. Умението да правим от минуса плюс отличава мъдрия човек. Постарайте се да погледнете  проблема  от друга страна. Направете от проблема възможност. 

 

image 

 

  5) Преобръщайте понятията и символите, слагайте всичко с краката нагоре, придавайте на познатите неща нови значения. Един от любимите ми логотипове 

 — Killed productions. Думата killed се превежда като убит. Дизайнерът обърнал, "застрелял", известния на всички символ — буквата i.

Пробвайте да "преобърнете с краката нагоре" символите и понятията в сферата, в която работите. Правете всичко наобратно и това може да донесе неочакван успех. 

 

Понякога главното не е да си най-добрия, главното е да не си като всички  

image 

 

  6) Използвайте известните за всички неща необичайно.  Такова известно на всички ни нещо като сянката привлече вниманието на японската художничка Куми Ямашита. Художничката започнала да използва играта на светлината и сянката в работите си. Пробвайте да намерите необичайно приложение на нещата, които ви заобикалят - това може да донесе неочакван и ефективен резултат.

 

7) Доверявайте на интуицията си.  Там, където понякога не може да помогне логиката, асоциативното мислене и развитите аналитични способности, вие винаги може да се доверите на интуицията. Пословицата "утрото е по-мъдро от вечерта" често работи. Един от начините за решаване на сложна задача е да помислите за нея  преди да заспите, да изберете няколко варианта, и първото решение, което възникне в момента на събуждане като правило е интуитивно вярното.

Между няколко варианта изберете този, който ще донесе полза на най-голямо количество хора в бъдеще. Такива идеи са най-ценни, и правят живота ви истински богат. 

Също ако избора е между няколко варианта (например ако избирате между покупка на апартамент в града или къща извън града), опитайте се нагледно да си представите, че всеки от вариантите е станал реалност. Какво ще почусвтвате, ако първият вариант се осъществи? И кави усещания възникват, когато си представяте реализиран втория вариант? Тези интуитивни усещания ще ви помогнат да вземете вярното решение. 

 

И, на края, най-главното. Занимавайте се с любимата работа. Най-добре успяваме да правим това, което действително обичаме.

 

 https://blagopoluchieto.blogspot.com/

 

 

 

 




Гласувай:
1


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lvm
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 946793
Постинги: 976
Коментари: 85
Гласове: 1963